جزئیات وبلاگ

image
  • توسط مدیر
  • 1403 فروردین 14

هزینه ساخت ویلا در شمال

هزینه ساخت هر متر ویلا در شمال بستگی به موارد مختلفی دارد. مهمترین مواردی که در هزینه های تمام شده ساخت ویلا نقش موثری ایفا می کنند به شرح زیر هستند:

ü    مصالح استفاده شده در ساخت ویلا:

در واقع مهم ترین آیتم تاثیرگذار در قیمت تمام شده ساخت ویلا، مصالح مصرفی می باشد. مصالح ساختمانی، چه مصالحی که در کار ساخت ویلا مخفی و مدفون شده و دیده نمی شوند، اعم  از میلگرد و سیمان و بلوک و ... و چه مصالحی که برای همیشه  نمایان هستند از قبیل کاشی و سرامیک و درب و پنجره همگی بر قیمت تمام شده ویلا تاثیر مستقیم می گذارند.


به عنوان مثال اگر مصالح مصرفی در نمای ساختمان سنگ با کیفیت بالا(نمای سنگی) باشد هزینه ساخت  ویلا را نسبت به نما سیمانی بالاتر می برد. بنابراین نوع مصالح مصرفی در ساختمان، تاثیر مستقیمی بر کیفیت و قیمت ویلا می گذارد.

ü    طرح ویلا (کلاسیک ، مدرن)

ü    موقعیت مکانی زمینی که قرار است ویلا در آن ساخته شود (از نظر راههای دسترسی به زمین جهت تهیه مصالح ، دوری و نزدیکی زمین به شهر و یا مصالح فروشی ها، وجود یا عدم وجود نیروی کار ماهر و کارگر در منطقه) به عنوان مثال کار در مناطق شهری به مراتب آسانتر از مناطق کوهستانی و ییلاقی است چون در مناطق کوهستانی به دلیل سختی رفت و آمد، طولانی بودن مسافت و کمبود امکانات و مصالح ، می بایست کرایه حمل بیشتری به رانندگان حمل مصالح پرداخت شود تا مصالح را پای کار تحویل دهند. همچنین در مناطق کوهستانی همه نوع استادکاری وجود ندارد و  برخی از استادکاران باید از مناطق دیگری بیایند بنابراین دستمزدشان کمی بیشتر می شود. با توجه به مطالب ذکر شده موقعیت مکانی زمین برای ساخت ویلا تاثیر نسبی بر قیمت ویلا خواهد داشت.


ü    متراژ بنای ویلا و تعداد طبقات

ü    مشخصات فنی و اجرایی ویلا (اسکلت فلزی، اسکلت بتنی، مصالح بنایی از قبیل آجر، سفال و تاسیسات ویلا)

ü    میزان حقوق و دستمزدهای عوامل فنی و اجرایی

ü    کشش بازار و میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن و ویلا


با توجه به مطالب فوق الذکر قیمت ساخت هر متر مربع ویلا در شمال بستگی به مصالح و شرایط ساخت داشته  و از متری 12 میلیون شروع شده و تا متری 15میلیون هم می رسد. اما "ساخت یک ویلای مناسب و ایده آل" جهت زندگی شخصی که در آن از مصالح درجه یک و با کیفیت استفاده شده باشد و تمامی اصول و ضوابط نظام مهندسی و شهرداری رعایت شده باشد به طوری که هیچ گونه نگرانی سازه ای در زمینه زلزله برای ساکنین ویلا وجود نداشته باشد. حداقل متری 15 میلیون هزینه دارد.

بنابراین اگر به فکر ساخت ویلای مناسب و ایمن در شمال برای خود و خانواده هستید طوری برنامه ریزی و بودجه بندی کنید که متری پانزده میلیون برای ساخت ویلا در شمال در نظر بگیرید. و چنانچه اشخاصی کمتر از این قیمت را به شما پیشنهاد کردند احتمال دارد بخواهند در بخش هایی از ساختمانتان که پنهان و مخفی می شوند کم بگذارند. بخش هایی مانند میلگرد ها و سیمان پی و اسکلت. و همان طوریکه میدانید بخش های پنهان ساختمان در واقع مهم ترین و حیاتی ترین بخش های ساختمان هستند. که در زلزله جان انسان را نجات خواهند داد.