جزئیات وبلاگ

image
  • توسط مدیر
  • 1403 اردیبهشت 10

طراحی پلان ویلا

ساختمان سازی در شمال، در اذهان عمومی کاری به ظاهر ساده می­باشد. اما در عمل، کار پیچیده­ای است که جزئیات بسیار زیادی دارد و عدم توجه به آن جزئیات باعث بوجودآمدن مشکلات جبران ناپذیری می­شود. برای ساخت ویلا در شمال علاوه بر جواز یا پروانه ساختمان، نیاز به نقشه ویلا ( نقشه های معماری، سازه و تاسیسات برقی و مکانیکی ) است. ترسیم نقشه های معماری اولین گام در طراحی پلان ویلا  بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی نقشه ویلا ابتدا می بایست تمامی شرایط مکان ویلا همانند زاویه نورخورشید، جهت وزش باد، شرایط زمین، محدوده زمین، ویلاهای همسایگان، و قوانین ساخت و ساز منطقه مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر موارد فوق، سلیقه و نظر کارفرما نیز بسیار حائز اهمیت است.

اگر در مرحله طراحی ویلا در شمال به شرایط محیطی، سلیقه کارفرما و ساختمان های مجاورتوجه ویژه نشود ویلای طراحی شده کارایی مناسبی نخواهد داشت. بنابراین تفکر و تامل بیشتر در مرحله طراحی پلان ساختمان ، منجر به طرحی خواهد شد که پس از ساخت، بسیاراقتصادی، ایمن، راحت و سازگار با محیط پیرامون خود است.

 طراحی و ساخت ویلا در شمال کشور با توجه به شرایط اقلیمی خاص منطقه صورت می پذیرد. در واقع نوع معماری و دکوراسیون داخلی ویلا بر اساس موقعیت جغرافیایی تعیین خواهد شد.


در طراحی ویلای دوبلکس, دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای باشد تا علاوه بر راحتی، از فضای مازاد طبقات بهره کافی را برد. در واقع طراحی دکوراسیون داخلی ویلا نیاز به ذوق و سلیقه طراح معمار خواهد داشت.

در طراحی نقشه ساختمان باید تناسب بین فضاهای خارجی و دکوراسیون داخلی ویلا رعایت شود. فضای سبز، استخر و در کل طراحی محوطه ویلا نقش بسیار مهمی در زیبایی و راحتی ویلا خواهد داشت. در طراحی ویلا مدرن استفاده بهینه از فضای خارجی همانند پارکینگ ها، باغ، فضای سبز و استخر نیز به اندازه­ی فضاهای داخلی حائز اهمیت است.


هر نقشه­ ی داخلی با هر طراحی خارجی خانه نمی تواند به کاربرده شود. به عبارتی درون و بیرون باید هماهنگ باشند. در حالت کلی باید با در دست داشتن پلان نقشه ساختمان و در حین تصحیح آن، طراحی خارجی را نیز مورد بازبینی و بررسی قرار داد.

همه نماها و وجوه یک ساختمان مسکونی باید منعکس کننده ی یک تفسیر معمارانه­ی واحد باشند. اصول طراحی نما به نمای جلو، عقب و جانبی تقسیم می شوند. نماها باید شامل ترکیبی از جزئیات معماری مدرن، مصالح، مدل های متنوع در و پنجره و جنبه های دیگر طراحی باشند تا در نهایت طرحی به هم پیوسته و از نظر بصری جذاب را به وجود بیاورند.