جزئیات وبلاگ

image
  • توسط مدیر
  • 1403 اردیبهشت 04

پیمانکاری ساختمان در رامسر

پیمانکاری ساختمان در رامسر

انتخاب پیمانکار برای طراحی و ساخت ویلا و آپارتمان در شمال کشور در واقع مهمترین و حساس ترین بخش کار است که کارفرما می بایست با دقت فراوان انجام دهد. به خاطر داشته باشید که پایین ترین پیشنهاد قیمت برای ساخت ویلا و آپارتمان لزوما به نتیجه خوب و درستی نخواهد انجامید. متاسفانه بسیاری از افراد، که خود را به عنوان  پیمانکار معرفی می کنند در واقع به طور تخصصی پیمانکار ساختمان نیستند و تجربه و دانش کار ساختمانی را اصلا ندارند و فقط برای اینکه منبع درآمدی داشته باشند پا به عرصه ساخت ویلا در شمال می گذارند و اغلب این افراد که یا هیچ شغلی ندارند و یا شغلی غیر مرتبط با مهندسی ساختمان دارند معمولا با چرب زبانی و پیشنهاد قیمت بسیار پایین، کار پیمانکاری ساختمان  را از کارفرما اخذ می نمایند متاسفانه صاحب کار هم همیشه به دنبال پایین ترین قیمت است و در واقع قیمت پایین باعث می شود کیفیت ساختمان نیز پایین بیاید. معمولا این افراد (افراد غیر متخصص )به دنبال سود بالا هستند و از آنجایی که کار ساخت ویلا را با قیمت ارزان و پایین تر از عرف بازار گرفته اند برای اینکه ضرر نکند دست به کاهای غیراخلاقی و مغایر با اصول نظام مهندسی ساختمان می زنند، به عنوان مثال در انتخاب تک تک مصالح ساختمانی به سراغ بی کیفیت ترین ها می روند تا پول کمتری از جیب خودشان خارج شده و در نهایت سود بیشتری کنند و این مسئله ساخت خانه شما را از همان ابتدای کار نابود خواهد کرد!

صاحب کار باید برای انتخاب پیمانکار ساختمان موارد مختلفی را در نظر داشته باشد و با او به اتفاق نظر برسد. این موارد می توانند شامل انتخاب دقیق تک تک مصالح و متریال مصرفی از قبیل میلگرد، سیمان، کابینت و کمد، کاشی، سرامیک، هزینه های نصب ، طبقه بندی کارها و... باشد. اگر برنامه پیمانکار شما از همان ابتدای کار روشن و شفاف نباشد و توضیحات کافی برای طراحی خانه، ضمانت کار و... را نداشته باشد باید بگوییم که بهتر است به سراغ یک پیمانکار دیگر بروید، چراکه این پیمانکار ساخت خانه شما را دست کم گرفته است و در واقع تخصص و تعهدی در ساخت ویلا ندارد.

در انتخاب شرکت پیمانکاری ساختمان در رامسر تنکابن و چابکسر موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

1.      همیشه پایین ترین پیشنهاد قیمت برای ساخت ویلا و آپارتمان لزوما به نتیجه خوب و مطلوبی نخواهد انجامید.

2.   از تعهد و تخصص پیمانکار اطمینان کامل کسب کنید. حتما از پیمانکاری استفاده نمایید که "دانش کافی در زمینه ساختمان سازی" داشته باشد(پیمانکار باید حتما  تحصیلات دانشگاهی در زمینه عمران و معماری داشته باشد). شما به عنوان صاحب کار این حق را دارید که حتی مدارک و مستندات پیمانکار را از او بخواهید وبررسی و ملاحضه بفرمایید. حتما از پیمانکاری استفاده نمایید که حداقل لیسانس عمران یا معماری را داشته باشد.

3.   گروه پیمانکاری ساختمان در شمال کشور حتما باید "تجربه" طراحی و ساخت ویلا در شمال را داشته باشد چون ساخت و ساز در شمال با سایر مناطق متفاوت است. برای اینکه از تجربه پیمانکار ویلا در شمال مطلع شوید می توانید از وی بخواهید پروژه های انجام شده قبلی خود را به شما نشان دهد.

4.   کار ساخت ویلا را به شرکت های تخصصی طراحی و ساخت ویلا  بسپارید که کارشان فقط و فقط به طور تخصصی کار ساخت ویلا است. نه اشخاصی که شغل دیگری دارند و چون قبلا مراحل ساختن یک ساختمان را دیده اند و ادعا می کنند می توانند کار ساخت را انجام دهند. چون ریزه کاری های ساختمان بسیار پیچیده تر از ظاهر ساده آن است و نیاز به تجربه، دانش و تعهد دارد.

5.   پیمانکار ساختمان در رامسر باید حتما "دفترکار" مشخص در یک مکان ثابت داشته باشد تا هر زمانی که شما خواستید بتوانید به دفتر پیمانکاری ساختمان در رامسر مراجعه کرده و با او در ارتباط باشید.